Ministarstvo turizma i sporta je objavilo program dodjele bespovratnih sredstava za podizanje konkurentnosti turističkog gospodarstva kroz zelenu i digitalnu tranziciju, a prijave traju do 10.04.2025. Članak detaljno objašnjava uvjete programa, (ne)prihvatljive korisnike, iznos potpora i način prijave.

Tko se može prijaviti?

  • Hoteli- hotel, hotel baština, difuzni hotel aparthotel, turističko naselje, turistički apartmani, pansion, lječilišne vrste hotela

  • Kampovi- kamp ili kamp odmorište

  • OPG/Poljoprivrednik

  • Plovni objekti nautičkog turizma- pomorski i obalni prijevoz putnika, prijevoz putnika unutrašnjim vodenim putovima

Hoteli

Iznos: od 20.000 do 40.000

Intenzitet potpore: 70 % ukupno prihvatljivih troškova

Prihvatljivi troškovi: 

Ulaganje u energetski učinkovitu materijalnu imovinu i zelenu tranziciju Hotela

1. Troškovi zamjene energetski i procesno neučinkovite profesionalne ugostiteljske opreme u energetski procesno učinkovitu opremu u svrhu unapređenja tehnološkog procesa pripreme hrane i pića te pružanja drugih usluga u Hotelu:

  •  oprema za pripremu i termičku obradu namirnica
  • oprema za hladno skladištenje
  • oprema za pranje bijelog i crnog posuđa i čaša
  • oprema za serviranje hrane i pića – buffet stolovi, samoposlužna linija, vitrine (u cilju održavanja potrebne temperature servirane hrane i pića)
  • energetski učinkovite hotelske praonice rublja (strojevi i oprema za pranje, sušenje i glačanje hotelskog rublja)

2. Troškovi zamjene i nabave energetski učinkovitijih sustava grijanja i rasvjete:

  • oprema za unapređenje energetske učinkovitosti klimatizacije i grijanja
  • ulaganja usmjerena na uštedu energije kroz: LED svjetiljke i pametne sustave za upravljanje rasvjetom

3. Povećanje i poboljšanje standardnih i propisanih uvjeta za osobe s invaliditetom, za djelatnike ili za goste Hotela (pristupne rampe, platforme i dizala,                     prilagođene radne površine, sanitarni čvorovi, komunikacijska oprema i/ili program za osobe s invaliditetom i sl.)

4. Ulaganje u e-punionice za električna vozila (automobile, bicikle, romobile) minimalne ukupne snage 50 kW DC ili 22 kW AC opremljene priključnim                       sustavima prema prihvaćenim europskim standardima, za naponske sustave AC, DC ili AC+DC, koje će podržavati mogućnost naplate, izvještavanja i                       analitike

5. Troškovi nabave nove opreme vezane za zaštitu okoliša i kružno gospodarstvo:

  • nabava uređaja za sprječavanje i smanjenje otpada od hrane (npr. uređaji za kompostiranje bio-otpada, drobilice, usitnjivači. dehidratori, digestori i sl.)
  • implementacija uređaja i sustava za separiranje ulja i masti
  • nabava uređaja i implementiranje rješenja za uštedu vode, te recikliranje i ponovnu uporabu otpadnih voda (ulaganje u sustave za pranje, navodnjavanje i sl.)

Ulaganje u digitalizaciju i unapređenje radnih procesa u pružanju hotelskih usluga

1. Troškovi opreme (hardver) informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver):

  • oprema i/ili program (softver) koji doprinosi digitalnoj tranziciji poslovnih procesa i organizaciji poslovanja (isključeni redovni knjigovodstveno računovodstveni programi i oprema)
  • oprema i/ili program (softver) za kontrolu i praćenje utroška energije
  • digitalni profesionalni sustavi za praćenja higijene hotela (digitalni uređaji ili sustavi za doziranje čišćenja)
  • oprema i/ili program (softver) za beskontaktnu naplatu, on-line naručivanje i sl.

Podizanje konkurentnosti kroz dodatne sadržaje Hotela

1. Razvoj i unaprjeđenje dodatnih sadržaja Hotela:

  • bazeni, spa, wellness i drugi rekreacijski, sportski, zabavni ili tematski sadržaji
  • uređenje i opremanje konferencijskih dvorana i prostora za seminare (opremanje, nabava interaktivnih i digitalnih sadržaja)
  • igraonice za djecu

Kampovi

Iznos: od 15.000 do 30.000

Intenzitet potpore: 70 % ukupno prihvatljivih troškova

Prihvatljivi troškovi: 

Ulaganje u energetski učinkovitu materijalnu imovinu i zelenu tranziciju Kampova

1. Troškovi zamjene energetski i procesno neučinkovite opreme u energetski procesno učinkovitu opremu u zajedničkim prostorima Kampa:

  • oprema za pripremu i termičku obradu namirnica
  • oprema za hladno skladištenje
  • oprema za pranje bijelog i crnog posuđa i čaša
  • energetski učinkovite praonice rublja u kampu

2. Troškovi zamjene i nabave energetski učinkovitijih sustava grijanja i rasvjete:

  • oprema za unapređenje energetske učinkovitosti klimatizacije i grijanja zatvorenih prostora Kampa
  • ulaganja usmjerena na uštedu energije kroz: LED svjetiljke i pametne sustave za upravljanje rasvjetom

3. Povećanje i poboljšanje standardnih i propisanih uvjeta za osobe s invaliditetom za djelatnike ili za goste Kampa (pristupne rampe, platforme i dizala, prilagođene radne površine, sanitarni čvorovi, komunikacijska oprema i/ili program za osobe s invaliditetom i sl.)

4. Ulaganja u e-punionice za električna vozila (automobile, bicikle, romobile) minimalne ukupne snage 50 kW DC ili 22 kW AC opremljenih priključnim sustavima prema prihvaćenim europskim standardima, za naponske sustave AC, DC ili AC+DC, koje će podržavati mogućnost naplate, izvještavanja i analitike

5. Troškovi nabave nove opreme vezane za zaštitu okoliša i kružno gospodarstvo:

  • nabava uređaja za sprječavanje i smanjenje otpada od hrane (npr. uređaji za kompostiranje bio-otpada, drobilice, usitnjivači, dehidratori, digestori i sl)
  • implementacija uređaja i sustava za separiranje ulja i masti
  • nabava uređaja i implementiranje rješenja za uštedu vode, te recikliranje i ponovnu uporabu otpadnih voda (ulaganje u sustave za pranje, navodnjavanje i sl.)

Ulaganje u digitalizaciju i unapređenje radnih procesa u pružanju usluga Kampa

1. Troškovi opreme (hardver) informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver):

  • oprema i/ili program (softver) koji doprinosi digitalnoj tranziciji poslovnih procesa i organizaciji poslovanja (isključeni redovni knjigovodstveno računovodstveni programi i oprema)
  • oprema i/ili program (softver) za kontrolu i praćenje utroška energije
  • oprema i/ili program (softver) za beskontaktnu naplatu, on¬line naručivanje i sl.

Podizanje konkurentnosti kroz dodatne sadržaje Kampa

1. Razvoj i unaprjeđenje dodatnih sadržaja Kampa:

  • Bazeni, spa, wellness
  • sadržaji vezani za animaciju, sport i rekreaciju sadržaji vezani za djecu, zabavni i tematski parkovi u obuhvatu Kampa

OPG/Poljoprivrednik

Iznos: od 15.000 do 25.000

Intenzitet potpore: 70 % ukupno prihvatljivih troškova na području ITR 1 i 2, 80 % na području ITR 3, 90 % na području ITR 4 i ITR 0

Prihvatljivi troškovi: 

Ulaganje u energetski učinkovitu materijalnu imovinu i zelenu tranziciju objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge na OPG-u ili PG-u

1. Troškovi zamjene energetski i procesno neučinkovite profesionalne ugostiteljske opreme u energetski procesno učinkovitu opremu u svrhu unapređenja tehnološkog procesa pripreme hrane i pića te pružanja drugih usluga na OPG-u: oprema za pripremu i termičku obradu namirnica oprema za hladno skladištenje:

  • oprema za pranje bijelog i crnog posuđa i čaša

2. Troškovi zamjene i nabave energetski učinkovitijih sustava grijanja i rasvjete:

  • oprema za unapređenje energetske učinkovitosti klimatizacije i grijanja
  • ulaganja usmjerena na uštedu energije kroz: LED svjetiljke i pametne sustave za upravljanje rasvjetom

3. Ulaganje u prostor i opremu koji će biti prilagođeni osobama s invaliditetom (pristupne rampe, platforme i dizala, sanitarni čvorovi, komunikacijska oprema i/ili program za osobe s invaliditetom i slično)

4. Troškovi nabave nove opreme vezane uz zaštitu okoliša i kružno gospodarstvo:

  • nabava uređaja za sprječavanje i smanjenje otpada od hrane (npr. uređaji za kompostiranje bio-otpada, drobilice. usitnjivači, dehidratori. digestori)
  • implementacija uređaja i sustava za separiranje ulja i masti
  • nabava uređaja i implementiranje rješenja za uštedu vode, te recikliranje i ponovnu uporabu otpadnih voda (ulaganje u sustave za pranje, navodnjavanje i slično)

Ulaganje u digitalizaciju i e- punionice u cilju unapređenja pružanja ugostiteljskih i/ili turističkih usluga na OPG-u ili PG-u

1. Troškovi opreme (hardver) informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver)vezanih isključivo za ugostiteljsko-turističke usluge na OPG-u ili PG-u koje ima važeće Rješenje o obavljanju ugostiteljskih i/ili turističkih usluga:

  • oprema i/ili program (softver) za beskontaktnu naplatu, on-line naručivanje, kreiranje programa, ugovaranje i sl.
  • oprema i/ili program (softver) koji doprinosi digitalnoj tranziciji usluga na OPG-u, kroz on-line aplikacije i prezentacije, virtualnu stvarnost, programe i opremu za adekvatno vođenje i informiranje turista

Podizanje konkurentnosti kroz dodatne sadržaje ili plasman poljoprivrednih proizvoda na OPG-u ili PG-u

1. Ulaganje u obnovu i uređenje/opremanje novog (još neregistriranog) vinotočja ili kušaonice na OPG-u ili kušaonice na PG-u

2. Ulaganje u dodatne sadržaje na postojećem OPG-u ili PG-u koje ima rješenje o pružanju ugostiteljskih usluga, kao što su: sportsko-rekreativni, konjički, lovni i ribolovni, aktivni i pustolovni, cikloturistički, kreativno-edukativni sadržaji, sadržaji vezani za etno zbirke i tradicijske zanate te poljoprivredne aktivnosti namijenjene turistima, bazeni, tematski i zabavni parkovi

Plovni objekti nautičkog turizma

Iznos: od 20.000 do 30.000

Intenzitet potpore: 70 % ukupno prihvatljivih troškova

Prihvatljivi troškovi: 

Ulaganje u zelenu tranziciju nautičkog turizma

1. Troškovi nabave i ugradnje nove opreme vezane za zaštitu okoliša i kružno gospodarstvo:

  • ulaganje u opremu / uređaj za biokemijsko pročišćavanje otpadnih (crnih i sivih) voda na plovilu

Što se ne može financirati bespovratnim sredstvima?

  • PDV za koji se ima pravo ostvariti odbitak
  • porez na dohodak, prirez
  • troškovi zaposlenika (plaće)
  • kamate i ostali financijski troškovi (garancije i si.)
  • kazne, razne pristojbe i naknade, troškovi sudskog spora, kamate na dug kompenzacija, cesija i asignacija
  • operativni troškovi održavanja objekata i nabava potrošnog materijala
  • rabljena oprema i strojevi
  • trošak nabave motornih prijevoznih sredstava
  • trošak priključka i spajanja na javnu komunalnu infrastrukturu (vodovod, električna energija, plin i dr.)
    – projektno-tehnička dokumentacija, geodetske usluge, troškovi nadzora i vođenje projekta te konzultantske usluge
    – troškovi za promotivne aktivnosti (konferencije, sajmovi, web stranice, katalozi, letci, oglašavanje u medijima i si.) i ostali planirani troškovi koji nisu iskazani u tablici Obrasca troškovnika projekta koji je sastavni dio Ugovora

Kako se prijaviti?

Prijave se podnose isključivo online, sa svim potrebnim prilozima na elektroničkoj usluzi TuRiznica. Pristup usluzi TuRiznice se ostvaruje prijavom u sustav e-Građani. Prijavitelj može podnijeti maksimalno jednu prijavu, zaključno s 10.04.2025. do 16,00 h.

Potrebna dokumentacija

  • Rješenje o ispunjavanju minimalnih uvjeta ugostiteljske/turističke djelatnosti

Izuzev za OPG; Ulaganje u obnovu i uređenje/opremanje novog (još neregistriranog) vinotočja ili kušaonice na OPG-u ili kušaonice na PG-u – rješenje je potrebno ishoditi i dostaviti MINTS-u po završetku projektnih aktivnosti

  • Ovjerena potvrda nadležne turističke zajednice o broju ostvarenih noćenja i nepostojanju duga po osnovi turističke pristojbe (prijavitelji koji imaju registrirane smještajne kapacitete)
  • Dokaz o vlasničkom ili drugom stvarno-pravnom statusu prema objektu ili području realizacije projekta kojim se potvrđuje da je Podnositelj prijave vlasnik ili ima pravo raspolaganja ili upravljanja predmetnom nekretninom, područjem ili lokalitetom (minimalno 3 godine od dana prijave na predmetni Javni poziv)
  • Za obrtnike obveznike poreza na dohodak i zadruge ovjeren JOPPD obrazac (stranica A) iz kojeg je vidljiv broj zaposlenih osoba ( pod IV.I. broj osoba za koje se podnosi izvješće). Dostaviti četiri obrasca iz 2024. godine (JOPPD obrazac – stranica A za 3. 6. 9. i 12. mjesec 2024.)
  • Ovjerena Izjava o korištenim potporama male vrijednosti (ispunjavaju i gospodarski subjekti koji nisu dobili potporu male vrijednosti u propisanom prethodnom razdoblju) (Prilog 1)
  • Ovjerena Izjava o povezanim društvima – popunjavaju svi poduzetnici, podnositelji prijave za potporu (Prilog 2)
  • Ispunjen obrazac troškovnika provedbe projekta koji se prijavljuje. Detaljno razraditi prihvatljive stavke proračuna po kome će se vršiti i pravdanje utroška sredstava (ukoliko dobije potporu za iste) (Prilog 3)
  • Tehnička dokumentacija (ako je primjenjiva) s potrebnim odobrenjima i dozvolama; po potrebi foto dokumentacija ili druga dokumentacija koja pojašnjava projekt (npr. ponude/predračuni/računi)

Dodatno za OPG/Poljoprivrednik: 

  • Rješenje o upisu u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava / Upisnik poljoprivrednika
  • Preslika važeće osobne iskaznice kojom se dokazuje prebivalište nositelja ili člana OPG-a na području lokalne samouprave gdje je registriran OPG
  • Ekonomska veličina – SO gospodarstva – Potvrda o ekonomskoj veličini poljoprivrednog gospodarstva izdana od Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva – Uprave za stručnu podršku razvoju poljoprivrede nakon objave ovoga Javnog poziva te potpisana od nadležnog službenika.
  • Potvrda porezne uprave da podnositelj prijave nema evidentiran dug po osnovi davanja, poreza, prireza i drugih poreznih obveza, ne starija od 30 dana od datuma podnošenja prijave
  • 13. Ukoliko je prijavljeno ulaganje u obnovu i uređenje/opremanje novog (još neregistriranog) vinotočja ili kušaonice na OPG-u ili PG-u potrebna je Uporabna dozvola ili Rješenje o izvedenom stanju ili Potvrda izvedenog stanja objekta u kome se planira realizirati vinotočje ili kušaonica, te situacijski ili urbanistički nacrt predmetnog objekta, kako bi se odredila lokacijska poveznica sa OPG-om ili PG-om.
  • Fotodokumentacija iz koje mora biti vidljivo lokacija, stanje objekta, vanjske i unutarnje prostorije ili druga dokumentacija koja pojašnjava projekt

Zaključak i preporuke

De minimis potpore su usmjerene na digitalizaciju, zelenu tranziciju i poticanje konkurentnosti. Ukoliko se pronalazite na listi prihvatljivih korisnika te imate u planu ulaganje u opisane prihvatljive projekte, prijavite se do 10.04.2025. Iako je način podnošenja prijave jednostavan budući da je online, preporuča se angažiranje poslovnih savjetnika za ispunjavanje traženih obrazaca (priloga) i pomoć pri predaji zahtjeva.

Slobodno nam se obratite za pomoć i dodatna pitanja, rado ćemo vam pomoći.